۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۴۲۴۵۲
نایب ‌رییس مجمع نمایندگان طلاب:

جلوی افراطی گری ها در هند باید گرفته شود| انتظار از سازمان کنفرانس اسلامی

جلوی افراطی گری ها در هند باید گرفته شود| انتظار از سازمان کنفرانس اسلامی
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضوی مهر با محکوم کردن تعرض و کشتار مسلمانان در هند، دولت این کشور را مسؤول مستقیم این جنایات دانست.

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب ‌رییس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز تاسف از آنچه این روزها در هند می گذرد، تعرض و قتل و غارت مسلمانان را محکوم کرد و دولت هند را مسؤول مستقیم این جنایت وحشیانه دانست.

وی با بیان این که امروز چشم امت اسلامی برای مظلومیت مسلمانان هند اشک بار است، تصریح کرد: روح و جان مسلمانان نسبت به وقایعی که در کشمیر و هند می گذرد آزرده است؛ چرا باید در کشوری مثل هند که سالیان سال اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی کرده اند، این گونه مسلمانان که مردمان واقعی آن سرزمین هستند مورد آزار، شکنجه و قتل و غارت قرار گیرند.

نایب‌ رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه دولت هند بداند قطعا این ناآرامی ها زیر سر آمریکا، انگلیس و اسرائیل غاصب است، اظهار داشت: غرب و امریکا آرامش شبه قاره هند را برنمی تابند و امروز مثلث شوم اسرائیل غاصب، آمریکا و انگلیس بر هیات حاکمه هند حکمرانی می کند و مسلمانان را از حداقل حقوق حقه خود محرم می سازد.

وی با طرح این سؤال که مسلمانان هند به کدامین گناه کشته و مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، گفت: دولت هند برای تمام اقلیت ها و حتی کسانی که بویی از انسانیت و بشریت نبرده اند، حق و حقوقی قائل است اما با مسلمانان که اعتقاد به ارزش ها دارند و دین شان دینی مسالمت آمیز است و همواره با اعتقاد به معاد زیست کرده اند، این گونه وحشیانه رفتار می کنند.

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین رضوی مهر گفت: باید بدانیم اوضاع فعلی هند تامین منافع کسانی است که با دستکش مخملی دولت هند را به آغوش کشده اند و با دیدارها و گفت وگوها و لابی ها پایان شومی را برای شان رقم خواهند زد.

وی اضافه کرد: اگر هیات حاکمه هند عقلانیت را به کار نگیرند، انگلیس و آمریکا و دشمنان به خواسته خود که همان تجزیه هند هست خواهند رسید؛ فروپاشی دولت مرکزی هند خواسته کسانی است که با اختلاف انگیزی  و تفرقه توهین به مقدسات را آغاز کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال این جنایات وحشیانه، اظهار داشت: کسانی که داد از حقوق بشر می زنند و در مرزهای بلند مؤسسات بشری فعالیت می کنند، باید به صحنه آمده و جلوی این نسل کشی را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تاکید بر این که اعمال منافی انسانیت و بشریت در هند برای هیچ ملتی پذیرفتنی نیست، گفت: دود اجساد مطهر و مظلومان این صحنه ها به چشم کسانی می رود که پشت پرده با لابی سیاسی استمرار حیات کثیف خود را نقشه ریزی کرده اند.

وی با تاکید بر این که قطعا امت اسلام در قبال این اتفاقات کوتاه نخواهند آمد، افزود: دل های ملت های آزاده جهان همواره پشتیبان مسلمانان و مظلومان هند است؛ امت اسلام برای فجایع امروز هند باید عزای عمومی اعلام کند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: از دول اسلامی انتظار می رود با برگزاری نشست اضطراری به کوچک ترین وظیفه انسانی خود در این شرایط بحرانی اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ادامه داد: از سازمان های بین المللی نیز تقاضا داریم با فشار حقوقی بر دولت هند اجازه ندهند این اوضاع بحرانی ادامه پیدا کند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امید داریم عقلای حاکم بر هند با برگزاری مجدد جلسات، پیامدهای این رفتارهای غیر معقولانه و ضد بشری را رصدد کنند تا همه ادیان، مذاهب و اقوام و رسوم و فرهنگ های هند در کنار هم با صلح و آرامش زندگی کنند.

وی با تاکید بر این که هند آرام همراه با آسایش خواسته خیرخواهانه همه است، اظهار داشت: از گروه های آزادیخواه و نوع دوست هند که به انسانیت قائل و پایبند هستند می خواهیم جلوی افراطی گری ها را گرفته و چنین وحشی گری و خشونت ها را محکوم کنند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات